Після розпаду СРСР, ХКБМ імені Морозова зустрілося із проблемами фінансування і постачання. Однак, зусиллями колективу заводу було виконано величезну роботу, що дозволило сконструювати Т-84.
Вперше Т-84 був представлений в Об'єднаних Арабських Еміратах у 1995 році на міжнародній виставці військової техніки. Новий танк викликав цікавість у керівництва Пакистану, що зіграло ключову роль в укладанні угоди про поставку 320 нових Т-84 до Пакистану.
Порівнюючи Т-84 із його радянським попередником Т-80УД, у Т-84 можна виділити такі відмінності: Покращена броня; Нова башта; Новий динамічний захист; Двигун, потужністю 1200 к.с. замість 1000-сильного у Т-80УД; Система навігаційного забезпечення;
Головна відмінність Т-84 від Т-80УД — кращий двигун. Танк оснащений турбо-дизельним двигуном 6ТД-2. Потужність 6ТД-2 складає приблизно 1200 к.с. Також є потужніший варіант Т-84, оснащений двигуном 6ТД-3, що має потужність близько 1500 к.с.
На даний момент існує чотири модифікації Т-84: Т-84 — базова модифікація; Т-84У «Оплот» — модифікація Т-84 заміною російських комплектуючих на українські, зовні відрізняється подовженими екранами. Можливе встановлення навігаційних та інших приладів закордонного виробництва; Т-84-120 «Ятаган» — модифікація Т-84У Оплот, з гарматою та автоматом заряджання під НАТОвські набої. Розроблений згідно з оголошеним Туреччиною тендером (найменування прототипу — KERN2-120). БМ «Оплот» (також у пресі «Оплот-М») — остання модернізована модифікація Т-84 з поліпшеними якостями мобільності та захищеності.
|